Registrera kontouppgifter

25 oktober, 2019 in Information från styrelsen!

Det här var inte en enkelt sak. Tyvärr blev det så många fel med utskicket från Föreningshuset att de kommer skicka ut ett nytt till alla i Vidja.

En del har fått ett brev, andra har fått två brev, några har inte fått något brev alls och några har bara fått brev nummer två vilket är helt obegripligt om du inte har fått brev nummer ett.

Så det kommer ett nytt brev till alla.

Om du har fått båda breven från Föreningshuset och lyckats registrera din e-postadress och bankkonto utan några som helst problem så kan du slänga det brev som kommer i början på nästa vecka.

Om du har tekniska problem oavsett att du fått två brev så kan du kontakta Föreningshuset på kund@foreningshuset.se eller Linn Oskarsson på 08 – 556 061 40 så hoppas vi att du kan få hjälp där. Beskriv ditt problem tydligt.

FAQ:

Fråga: Jag får felmeddelande om att din epost redan är registrerad i systemet

Svar: det verkar som att det bara går att registrera samma uppgifter på en fastighet, dvs har du flera fastigheter behöver vi göra en manuell registrering på övriga fastigheter. Så länge vi har dina uppgifter på en fastighet så räcker det. Om du däremot vet med dig att du inte har registrerat din epostadress på någon annan fastighet så hör av dig till Föreningshuset på kontaktuppgifter ovan

Fråga: min äldre farbror som äger en fastighet i Vidja har ingen epost eller tillgång till internet. Hur gör han då?

Svar: då hör man av sig direkt till vår kassör, Evelyn, så gör vi en manuell registrering. Henne når du på 0705 – 29 09 10 – tänk på att bara ringa inom rimliga tider

Fråga: Trots att jag följer instruktionerna så fungerar det inte. Vad är fel?

Svar: hör av dig till Föreningshuset enligt uppgifterna ovan

Fråga: Jag har inte fått några brev alls och har inte en aning om vad du pratar om.

Svar: antingen kontaktar du Föreningshuset direkt eller så avvaktar du deras nästa försök till utskick. Om du fortfarande inte fått något när nästa vecka är slut (alltså första november) så hör av dig til Föreningshuset enligt ovan.

Fråga: vi är flera ägare av en fastighet men vi har bara fått brev till en av oss, hur gör vi?

Svar: det verkar som om systemet bara hanterar en registrering per fastighet. Fastighetsägarna får själva komma överens om hur ni fördelar de senare utbetalda pengarna sinsemellan

Fråga: när kommer pengarna

Svar: intentionen är att kunna göra en första utbetalning det här året. Det bygger så klart på att den tekniska lösningen från Föreningshuset fungerar – vi kommer meddela på hemsidan när filen körs iväg till en bank för att administrera utbetalningarna. HÅll utkik på hemsidan!

 

 

 

Comments are closed.